____________________________________________________

____________________________________________________

Heukelum, 31 March 2017.

This is to inform you that Addwhere’s shareholders decided to stop Addwhere Solutions B.V. per 31-03-2017.

For any MapInfo related business, please contact Mr. Erik van Hunnik of Pitney Bowes (MapInfo) Benelux partner First Element:
https://www.element.nl/home-en/

For any Bing Maps related business, please contact Mr. Egbert Griffioen of Bing Maps Netherlands partner MapGear:
https://www.mapgear.nl/home.html
____________________________________________________

____________________________________________________

BING & BING MAPS APIs DEVELOPER EVENT

5 December 2016, MICROSOFT LONDON

bing-apis-developer-eventRegistration is open for Grey Matter’s Bing & Bing Maps APIs Developer event, Bringing Intelligence to your apps. We would love you to join us for this special one day event at Microsoft’s London Paddington offices on 5 December.

Spend the day with Microsoft’s leading Bing API Technical Engineers and Senior Programme Managers and gain insights into the opportunities of putting intelligence APIs to work. Find out how you can build smarter and more engaging experiences with a comprehensive collection of intelligence and knowledge REST APIs that easily integrate using just a few lines of code. See how Bing APIs respond to data and user intent with new functionality such as object recognition, facial identification, speech understanding, text analytics and more.

Date
5 December 2016

Where
Microsoft LondonBing_Maps_Reseller_Teal_rgb
2 Kingdom Street
Paddington W2 6BD
London
United Kingdom

>>Click here for online registration

 


 

GeoBuzz | 1931 ‘s-Hertogenbosch | 22&23 november 2016

banner2016-2Op 22 en 23 november aanstaande staat Addwhere met Bing Maps op de GeoBuzz 2016 in het congrescentrum 1931 te ‘s-Hertogenbosch.
GeoBuzz is een onafhankelijk en landelijk congres met beurs, over de ontwikkelingen met en het gebruik van geografische informatie voor overheden, bedrijven, kennisorganisaties en onderwijsinstellingen.

Bing Maps is het mapping platform van Microsoft met veel mogelijkheden om te visualiseren, wereldwijde dekking en gemakkelijk en snel te programmeren functionaliteiten met de Bing Maps V8 API’s.

Graag presenteren wij u de mogelijkheden en licentie modellen voorzien van business cases uit de praktijk.

Kom naar de GeoBuzz en bezoek ons op stand 208!

GRATIS TOEGANG op 22 november tussen 16.00 en 19.00 uur.

>>KLIK HIER VOOR ONLINE REGISTRATIE

Bing_Maps_Reseller_Teal_rgb

v8features_medium

 

 


AANBIEDING: Addwhere GeoMarketing bundel

Iedere gemiddelde computergebruiker kan leren werken met MapInfo Pro, hèt standaardpakket voor GeoMarketing.

Ooitburg: waar plaatsen we onze nieuwe vestiging?Om snel te kunnen starten met Location Analytics heeft Addwhere een speciale GeoMarketing bundel ontwikkeld. Met een licentie MapInfo Pro, een eenvoudige (GRATIS) kaart van Nederland en een Postcode 4 kaart van Nederland ben je met een training van 2 dagen in staat om bijvoorbeeld vestigingen en klanten op de kaart te zetten, marktpotentie in een thematische kaart weer te geven en werkgebieden of verzorgingsgebieden te bepalen. Voor velen is Location Analytics nieuw, maar laat je niet weerhouden: Je zult versteld staan hoe eenvoudig het is en wat de kracht van locatie doet op jouw business! MapInfo Pro is wereldwijd het meest gebruikte pakket voor GeoMarketing vraagstukken en snel aan te leren. Iedereen die met bijvoorbeeld Excel, Powerpoint en Word om kan gaan, kan ook met MapInfo Pro aan de slag.

De Addwhere GeoMarketing bundel kost:

  • Licentie MapInfo Pro v.16, Engelstalig € 2.075,-
  • Maintenance MapInfo Pro (1ste jaar verplicht) € 415,-
  • Postcode 4 kaart van Nederland, incl. geo-marketing data € 875,-
  • Overzichtskaart van Nederland GRATIS
  • Klassikale training, 2 dagen, 1 deelnemer € 950,-
  • TOTAAL€ 4.315,-


Aanbieding Addwhere GeoMarketing bundel tot 30 november 2016: € 3.995,- 

Bestellen

Bel +31345610464 of mail naar informatie@addwhere.nl voor een bestelformulier.


 

Grey Matter, officieel distributeur van Microsoft, wijst Addwhere aan als exclusieve Microsoft Bing Maps reseller voor Nederland.

Bing_Maps_Reseller_Teal_rgbGrey Matter Ltd (Ashburton, Devon, UK), de officiële distributeur van Microsoft Bing Maps voor Europa, het Midden Oosten en Afrika wijst Addwhere Solutions B.V. (Heukelum, Nederland) aan als exclusieve Microsoft Bing Maps reseller voor Nederland.

Bing Maps is een state of the art mapping oplossing op basis van HERE die door Microsoft vermarkt wordt, geoptimaliseerd voor cloud oplossingen in het algemeen en voor de software tools van Microsoft in het bijzonder.

Het platform is gebruiksvriendelijk en omvat een enorme rijkdom aan gegevens en functionaliteiten:

  • De kaart die HERE als een van de beste providers wereldwijd up to date houdt
  • Satellietgegevens
  • “Vogelperspectief” met fascinerende details van gebouwen
  • Gegevens van verkeersdichtheid
  • Mogelijkheden om routes te berekenen en weer te geven
  • Punten op de kaart zetten met behulp van geocoderen
  • Adressen aan punten koppelen met behulp van reverse geocoderen
  • Integreren met bestaande applicaties, zoals CRM, ERP, Logistics Planning, HRM, BI….

 

Met Bing Maps zijn vele toepassingen denkbaar, zoals op het gebied van Marketing, Business & Risk Management, Supply Chain Management, Asset Management, Service & onderhoud, alsook klantspecifieke portals en applicaties.

Een aantal voorbeelden van Bing Maps bij klanten vindt je hier: Bing Maps Business Cases.

Voor meer informatie, aarzel niet contact met ons op te nemen: +31345610464 of informatie@addwhere.nl

 

logo_microsoft Grey_Matter_Logo

 


 

Webinar_pic_1

The Bing Maps Platform offers developers multiple API options to create great user experiences by adding maps, geocoding and other geospatial services to applications for business, the web, for mobile devices – online or offline.

Bing Maps for business: Integrate Bing Maps with CRM and ERP applications to visualise your business-critical data in the context of time and place.

  • Manage your customer relationships
  • Manage your supply chains
  • Fleet tracking and analysis
  • Mobile asset tracking


Bing Maps for consumer:
With consumers relying more and more on mobile technology such as finding a restaurant to make a reservation, store locations, directions, or checking the 5-day weather forecast, mobile apps all require geocoding services.

Familiar Tools: Bing Maps provides seamless integration across the Microsoft stack: SQL Server, SharePoint Server, Dynamics CRM, Dynamics ERP, Azure, Excel, Windows 10, Microsoft .NET, Office 365, Visual Studio and Windows Phone.

Afbeelding1

Join Ricky Brundritt (@rbrundritt), Senior Program Manager – Bing Maps at Microsoft, for this free webinar on 18 February 2016 at 16:00PM Amsterdam time to learn first-hand how app developers can create great user experiences with Bing Maps APIs.

Hope to see you there,
Mark Finch, Bing Maps – Grey Matter
Gert Kleijer, Addwhere


 

In samenwerking met SeaHow uit Finland biedt Addwhere een nieuwe dienst aan: underwater surveying services.

SeaHow-Colour

SeaHow, de internationale tak van het Finse Meritaito Oy. levert een gevarieerd aantal maritieme diensten. Er is specialistische kennis opgebouwd rondom offshore, kustwateren, havens en binnenwateren.

SeaHow heeft een team van top experts in hydrografisch surveying, maritieme geologie, waterbouwkunde en data processing. Het team bestaat uit internationaal gecertificeerde hydrografische surveyors en experts voor ondiep water, die surveys op maat kunnen verzorgen, inclusief analyse en planningsadvies.

Het team werkt met de meest recente technologieën, zoals multibeam, singlebeam, side scan sonar, sub bottom profiler, ROV, laser scanning en scanning sonar materiaal voorzien van geotechnische tests in het veld, daar waar nodig. Resultaten van het survey werk worden geanaliseerd en verfijnd met modellerings tools van de beste kwaliteit.

haven_2

SeaHow heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitaal hydrografisch surveying. SeaHow’s klantenkring bestaat uit haven autoriteiten, kanaal bouwers en beheerders, maritieme bouwondernemingen, maritieme autoriteiten en toezichthouders op het milieu.

SeaHow werkt samen met Addwhere om in de Benelux voet aan de grond te krijgen. Ze zijn bekend met het werken op afstand en in andere landen: Rotterdam ligt niet veel verder dan de projecten die ze in het noorden van Noorwegen hebben gedaan!

Bel Gert Kleijer voor meer informatie: +31627016612 of mail: informatie@addwhere.nl

Zie ook www.seahow.fi


 

Bridgis postcodegebieden overgenomen door MapGear

logo_MapGearMapGear B.V. in Zwolle heeft Bridgis Postcodegebieden overgenomen van Verbiestdonck B.V., de persoonlijke houdstermaatschappij van Cees Guikers, oprichter van Bridgis cs. Door deze overname kunnen de klanten van de Bridgis Postcodegebieden rekenen op een ongestoorde voortzetting van het gebruik van de bestanden.

MapGear zal vanaf heden zorgdragen voor het onderhoud van de bestanden, de levering van updates en de operationele ondersteuning van de gebruikers.

Voor MapGear past de overname zowel qua product als qua type klanten uitstekend in de ambities. Egbert Griffioen, directeur van MapGear: “De klanten van de Bridgis Postcodegebieden zijn een mooie uitbreiding op onze portfolio. Zij mogen rekenen op onze volledige aandacht en een ongestoord gebruik van de producten”.

Voor Cees Guikers betekent de samenwerking met MapGear dat de voormalige klanten van Bridgis geen problemen gaan ondervinden. Guikers: “Het is mooi dat MapGear dit naar zich toetrekt en deze klanten van Bridgis niet in de kou komen te staan”.

Addwhere is partner / reseller van MapGear postcodegebieden.


 

De nieuwe versie van de Bridgis NL Postcodegebieden is beschikbaar.

Bridgis NL Postcodes winter update
Al meer dan 2 decennia lang het toonaangevende bestand voor postcodepunten en -vlakken in Nederland. Breng eenvoudig informatie in kaart, analyseer en deel met anderen.

Cijfers en feiten

  • Beschikbaar in 4-, 5- en 6-cijferige variant;
  • Peildatum juli 2014;
  • Bijna 452.000 gebieden;
  • Met uitgebreid kwaliteitsrapport;
  • Op basis van meest actuele TOP10NL kaart.


TOP10NL kaart update

Voor de nieuwe Postcodegebieden is de meest actuele versie van het TOP10NL kaartbestand gebruikt. Hierdoor wordt er rekening gehouden met de meest actuele ligging van wegen, water en spoorbaandelen.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen over de nieuwe Nationale Postcodegebieden? Neem gerust contact met ons op: 0345610464 of mail naar: informatie@addwhere.nl

 


WHERE BRICKS & CLICKS MEET

Seminar voor Retail, 27 mei 2014

Stadskasteel Oudaen | Oudegracht Utrecht | 12.30-17.30 uur

 

Brood@Spelen header

Het integreren van online en offline in winkels, winkelcentra en binnensteden is noodzakelijk om de klant ook in de toekomst optimaal te bereiken en te blijven binden.

Fysiek wordt dit steeds zichtbaarder in vele technologische vernieuwingen in winkels en in zich vernieuwende winkelcentra. Bijvoorbeeld interactieve etalages, virtuele paspoppen en iBeacons in de winkels, nieuwe fysieke functies als pick-up-points en technologisch geavanceerde vormen van beleving en attracties in winkelcentra en binnensteden. De inzet en het gebruik van deze innovaties door consumenten en ondernemers is onlosmakelijk verbonden worden met vernieuwingen in de onzichtbare ‘the cloud’. De integratie van verkoopkanalen maakt het efficiënt verzamelen en gebruiken van klantgegevens en het zichtbaar maken van die Big Data een belangrijke opgave voor toekomstbestendige winkels, winkelcentra en binnensteden.

PROGRAMMA
Met twee confronterende gesprekken, vier innovatieve oplossingen en een goed gezelschap deelnemers wordt de Brood@Spelen middag “Where Bricks & Clicks Meet” weer een leuke en leerzame bijeenkomst.

Twee confronterende gesprekken

Hans van Tellingen (Strabo) en Dirk Mulder (ING) gaan met elkaar en met de zaal in een stevig gesprek over de toekomst van het online en offline winkelen. Waar liggen de kansen voor winkels, winkelcentra en binnensteden. Welke rol speelt de klant. Hoe ontwikkelt het consumentenvertrouwen zich. Zien we dat ook terug in de bestedingen in fysieke winkels en welke acties zijn nodig voor toekomstbestendig maken van winkelcentra en binnensteden.

Peter Nieland (Locatus) en Randy Benjamins (Addwhere) gaan in hun gesprek op zoek naar nut, noodzaak en vooral de concrete toepassingsmogelijkheden van Big Data in winkels en winkelgebieden. Alleen met kennis van de omgeving, demografische trends etc. is het verknopen van alle verkoopkanalen en een goede multichannel strategie mogelijk. En hoe kunnen we Location Analytics en Location Intelligence inzetten voor het beter functioneren van winkels, winkelcentra en binnensteden.

Vier verrassende innovaties

Vier jonge bedrijven brengen in boeiende pitches hun innovaties voor de verdere ontwikkeling en integratie van de Bricks & Clicks.

Annemiek Verstappen (Nieuwe Zaken) over digitaal centrummanagement
Willem Buijs (CHAINels) introduceert webplatform voor ondernemers
Marlon van der Meer (Spaarspot) het mobiel spaarprogramma voor iedereen
Michiel van Eunen location based games en gamification in retail

Het gaat om nieuwe ontwikkelingen en vernieuwende producten uit de online en technologische wereld waarvan wij denken dat ze de komende jaren winkels, winkelcentra en binnensteden kunnen helpen om hun positie als fysieke aankoopplaats te behouden en online fors te versterken.

Deelnemers actief in winkels, winkelcentra en binnensteden

U treft vertegenwoordigers van gemeenten, ondernemers in detailhandel, grootwinkel- en filiaalbedrijf en MKB, ontwikkelaars, beleggers en eigenaren winkelvastgoed, onderzoekers, adviseurs en andere professionals in de ontwikkeling van winkels, winkelcentra en binnensteden.

PLAATS & TIJD
Deze Brood@Spelen vindt plaats op 27 mei 2014 in Stadskasteel Oudaen, Oudegracht 99, Utrecht Centrum. Dat is op loopafstand van Utrecht CS en als u met de auto komt, kunt u om de hoek parkeren in de Bijenkorf LaVie garage.

Zaal open om 12.30 uur met een inloop broodjeslunch. Discussies en sprekers van 13.30 tot 16.15 uur. Afsluitende netwerkborrel van 16.15-17.45 uur.

VERZORGING & DOCUMENTATIE
Bij binnenkomst verzorgt Stadskasteel Oudaen een uitstekende broodjeslunch. Tijdens de afsluitende borrel in de brouwerij in de keldergewelven kunt u het hier gebrouwen echte Utrechtse Oudaen bier proeven. U heeft ruim de tijd om oude en nieuwe contacten te spreken. Bij vertrek ontvangt u informatie van de sprekers.

Als bijzonder extraatje ontvangen de deelnemers geheel vrijblijvend ook een gratis jaarabonnement op Shopping Centre NEWS (ter waarde van € 82,50 exclusief BTW).

KOSTEN & AANMELDEN
De kosten van deze bijeenkomst bedragen € 225,- (exclusief BTW) per persoon.

U kunt zich aanmelden door uw naam en adresgegevens te mailen aan broodenspelen@basconsultants.nl

Er is plek voor in totaal 90 mensen. Deelname op volgorde van aanmelding. vol=vol

——————————————————————————————————————–

Inmiddels (situatie 5 mei) zijn er 42 ingeschreven deelnemers, van: ABN AMRO Bank, Addwhere, Areaal Advies, ASR Vastgoedontwikkeling, B@S Retail Consultants, Bak Van Dijk Plan & Projectconsult, CHAINels, Corio Nederland, Doornroos Imagineers, Gemeente Assen, Gemeente Deventer, Gemeente Eindhoven, IMK Adviseurs, ING Nederland, Locatus, Gamification, Mountare, NHTV Leisure Management, Nieuwe Zaken, NRW Nederlandse Raad van Winkelcentra, OeverZaaijer Architectuur en Stedebouw, Ondernemersvereniging Hulst, Plan 22, Pleisureworld, PluPlus, PRADD, RMA Reinartz Management & Advies, Shopping Centre News, SLIMM Advies, SpaarSpot, Strabo B.V., Unibail Rodamco, Urban Interest, Michiel Van Eunen Gamification; Wereldhave Management Holding B.V., Winkelmarktconsult.


 

The Location Imparative
Integrating Spatial Analysis with Major BI Platforms

Thursday May 29, 2014, 20.00-21.00h (Amsterdam/Paris/Madrid time).

pitney-bowes-logo-brand-central

Just the facts

Discover how actionable location information can improve your processes, performance and competitive advantage. Few business intelligence (BI) platforms offer advanced geospatial functionality, despite the fact that 80% of business data contains actionable location information. Spatial analysis integration with BI platforms is essential for enabling greater market insight and steering business strategies in the right direction. This session includes a brief demonstration of mapping data visualization and spatial analytics within the BI environment.

In this webinar you will learn about

  • Challenges that hinder BI integration
  • How companies are successfully integrating spatial analysis with BI
  • New applications, capabilities and business benefits that will result from BI integration


Speakers

Eric Blasenheim, Chief Architect, Pitney Bowes

Ossama Essa, Principal Consultant, Pitney Bowes

Who should attend
GIS, IT, location intelligence (LI) and BI managers, developers and analysts; CIOs/CTOs/CMOs; anyone interested in integrating location data into core business processes

Click Here to Registerdirectionsmag-logo

 

 



Risico-analyse voor veiligheid?
Criminogene factoren worden te weinig ingezet,
Addwhere Urban Intelligence kan u helpen.

Het gebruik van criminogene factoren zoals sociaal-economische gegevens zijn goede voorspellers voor toekomstig onveilige buurten en kunnen worden ingezet om de veiligheid te verbeteren.

Risicoanalyse

Risico-analyse Amsterdam en omgeving: Door het stapelen van ‘voorspellers’ van crimineel gedrag, demografische- en lifestyle gegevens, is het mogelijk buurten te identificeren waar in de nabije toekomst een groter risico bestaat op de aanwezigheid van criminele of overlastgevende bewoners.

Er wordt in ons land relatief weinig onderzoek verricht naar de oorzaken van onveiligheid. De meeste theoretische kennis is afkomstig van de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk, waarbij vooral modellen worden gebruikt die typisch zijn voor die landen en om diverse redenen niet zomaar op onze steden van toepassing zijn. Zo blijkt de opbouw van de stad en de daarmee samenhangende demografische samenstelling van steden in de Verenigde Staten sterk te verschillen van die in Nederland. Van gettovorming is in ons land veel minder sprake, terwijl gettovorming in de Verenigde Staten beschouwd wordt als één van de belangrijkste criminogene factoren.
In Nederland wordt er overigens wel onderzoek verricht op wijk- en buurtniveau en recentelijk is wetgeving aangescherpt (de Rotterdam-wet) om gemeenten middelen te geven te werken aan veiligheid in wijken en buurten.
Toch bestaan er ook overeenkomsten over de diverse oorzaken die van invloed zijn op variaties in veiligheid. Spanningen die er binnen steden bestaan tussen sociale groepen zijn belangrijk, de gelaagdheid van de stad in sociaal en economisch opzicht, de verschillen in cohesie in de bevolking, het aanwezig zijn van in vele opzichten van elkaar afwijkende maatschappelijke normen en waarden, de veranderingen in gezinssamenstelling, de sterke individualisering, de segregatie tussen ouderen en jongeren, de veranderende geografische mobiliteit en de aanwezigheid van uitgaansgebieden en van prostitutie, zijn enkele belangrijke oorzaken van variaties in veiligheid.
Deze factoren zijn belangrijke voorspellers. Voorspellers die wanneer ze ‘slim’ worden ingezet veel ellende kunnen voorkomen. Door ter zake doende factoren te ‘stapelen’ in een (BI) GIS-omgeving wordt het mogelijk inzicht te krijgen in de ontwikkeling van de veiligheid en een scenario te ontwikkelen over de nabije toekomst.

De Consultants van Addwhere Urban Intelligence hebben de kennis in huis en het analytisch vermogen u daarbij van dienst te zijn.

Meer informatie? Bel +31345610464 of mail naar informatie@addwhere.nl


 

GRATIS Webinar over Geomarketing

verhoog uw omzet   |   vergroot uw effectiviteit   |   verlaag uw risico

Geomarketing: Markt Analyse

Met onze partners PTV en DDS organiseren we dit gratis webinar (engelstalig) om u inzicht te geven hoe u met Geomarketing oplossingen effectiever en efficiënter kunt opereren.
Ook in Nederland kunnen we u helpen om net als onder andere  l’Oreal, Novartis, Bosch, Warsteiner, Autobar en Ritter Sport uw buitendienstmedewerkers effectiever te laten werken, uw vestigingsnetwerk te optimaliseren (multi-channel) of de beste locaties voor uw nieuwe vestiging te kunnen plannen.

WANNEER: Dinsdag 18 maart aanstaande van 11:00 tot 12:00 uur per Webex.

VOOR WIE: Sales en Marketing professionals met de verantwoordelijkheid over meerdere buitendienstmedewerkers en/of meerdere vestigingsplaatsen en de optimalisatie daarvan.

WAAROM: Leer hoe Location Intelligence en Geomarketing uw processen en effectiviteit verbetert en uw risico op verkeerde investeringen verkleint.

INSCHRIJVEN: Gesloten. ptv_mapandmarket_logo

 

 

Team Addwhere breidt uit met specialisten die u en uw bedrijf vooruit helpen

Addwhere groeit door onder meer het aantrekken van zelfstandige professionals die met hun achtergrond en vakkennis de dienstverlening van Addwhere verder vormgeven. Met een nieuwe aanwinst in Geomarketing en Project Management expertise.
De nieuwste Team Addwhere leden zijn Fieke Jongerius en Wim Looijen. Bart Huisinga en Willem van Es zijn eind vorig jaar tot Team Addwhere toegetreden.

Fieke Jongerius

Fieke is al vele jaren actief als Geomarketing & Database Analyst. Zij helpt bedrijven vanuit haar opgebouwde kennis en opleiding met analyses en training op het gebied van Location Intelligence, Geographical analyses, Market potential analyses, Retail analyses, Customer analyses en Network Strategy.

Wim_ZW

Wim Looijen

Wim heeft 25 jaar ervaring in geo-informatiemanagement en geo-infrmatieproducten: Project Management, Interim Management, GIS, vervaardiging van kaarten vanuit satellietbeelden, overstrominggevoeligheidsanalyses en netwerkanalyses (bijvoorbeeld telecom en landmeting).

Willem van Es

Willem is als ex-onderzoeker bij de politie en de Koninklijke Marechaussee specialist op het gebied van ruimtelijke aspecten van Openbare Orde en Veiligheid. Dit combineert hij met gebruikmaking van verschillende analysetechnieken en Location Intelligence.

Bart

Bart Huisinga

Bart heeft veel ervaring in arbeidsbemiddeling en werving & selectie en coördineert de activiteiten voor Team Addwhere en de inzet van de Team Addwhere-leden. Ook is Bart beschikbaar als Internal Recruiter.

Team Addwhere leden kunnen worden ingezet op projecten waar de ”Where”-factor er toe doet. Zo helpen zij opdrachtgevers om (geografische) informatie effectiever te gebruiken met een beter rendement als gevolg.

 

 

Addwhere – urban intelligence: Demografische buurtinfo – onontgonnen terrein

Openbare Orde en Veiligheidssector (OOV) maakt weinig tot geen gebruik van demografische gegevens als voorspeller van criminaliteit en overlast.

demografische buurtinfo helpt ontsporing van jeugd te voorkomenCriminogene factoren zijn kenmerken of omstandigheden die kunnen bijdragen aan het plegen van delicten. We kunnen ze ook omschrijven als risicofactoren die herhaling van delictgedrag meer waarschijnlijk maken.

Tussen jongens en meisjes zit een behoorlijk verschil–, dat weten we allemaal. Niet alleen in fysieke zin maar ook in gedrag. Jongens zijn vaak ‘stoer’; meisjes daarentegen vaak ‘zacht’. Jongens houden van hard en ruw; meisjes van warm en lief… En zo kunnen we doorgaan met het opnoemen van vele vaak voor de hand liggende verschillen tussen de seksen. Er zijn echter verschillen die van groter maatschappelijk belang zijn. We kunnen namelijk feitelijk constateren dat jongens aanzienlijk crimineler zijn dan meisjes. Maar, los hiervan, ook dat onder laaggeschoolden relatief meer criminaliteit voorkomt; als slachtoffer én dader. Zo zijn er meer verschillen te noemen die sociaal afwijkend gedrag verklaren. Verschillen die voor gemeenten, handhavings- en opsporingsinstellingen van belang kunnen zijn bij het maken van risico-analyses.
Demografische buurtinfo help ontsporing van jeugd te voorkomenDoor de criminogene factoren, samen met demografische, sociaal-economische statusgegevens of volkshuisvesting-gegevens op ‘buurtniveau’ te presenteren ontstaat een beeld waarmee we problemen met bijvoorbeeld jongeren kunnen zien aankomen. Wanneer daarnaast ook de verschillende leeftijdscohorten worden opgenomen kan men preventief beleid ontwikkelen op basis van demografisch bekende gegevens.

Met een Location Intelligence oplossing (bijvoorbeeld op basis van MapInfo Professional) hebben we een instrument in handen waarmee we factoren als deze perfect kunnen analyseren. Addwhere heeft de kennis en de gereedschappen (software, demografische data) om u te helpen deze factoren te ontsluiten.

Addwhere Training: Bouwgroothandel Jongeneel aan de slag met MapInfo Professional


Iedere gemiddelde computergebruiker kan leren werken met MapInfo Professional, hèt standaardpakket voor Geomarketing. Zo ook de medewerkers van de afdeling Business Development van bouwgroothandel Jongeneel uit Utrecht.

Eind januari heeft Addwhere in Utrecht voor de Business Developers van Jongeneel een training “MapInfo Professional in de praktijk” gegeven.
De afdeling Business Development levert onder andere informatie aan de Account Managers voor de verschillende vestigingen van Jongeneel. Ze maakten al gebruik van MapInfo Professional, maar hadden het idee dat het makkelijker kon en dat ze er meer mee konden. Dus werd via het Geo-ICT trainingscentrum, een opleidingscentrum dat samenwerkt met Addwhere, een training “MapInfo Professional in de praktijk” geboekt.
Vanwege de specifieke praktijkkennis van de Team Addwhere Trainer werd Addwhere gevraagd een bijdrage te leveren aan deze training. Stap voor stap werd met de Jongeneel cursisten doorgenomen welke stappen een Geomarketing analist doorloopt om beschikbare gegevens niet alleen in tabellen en grafieken, maar ook op een kaart weer te geven. Alle mogelijkheden zijn aan de orde gekomen: puntenkaarten met vestigingen; vlakkenkaarten met de verzorgingsgebieden; de distance-calculator om de kortste afstand van klant tot vestiging te bepalen en de re-district tool om salesgebieden te bepalen, ze kwamen allemaal aan bod.


Na afloop werd enthousiast gereageerd door de cursisten; deze training was precies wat ze nodig hadden.

 

 

 

Nieuwe CRESTA data van GfK nu verkrijgbaar bij Addwhere

Risico’s op catastrofes wereldwijd in kaart

De CRESTA zones zijn speciaal ontwikkeld voor verzekeraars, herverzekeraars, en hun service providers door GfK Geomarketing; ze zijn nu beschikbaar via Addwhere in hun laatste herbewerkte en verder uitgebreide versie. Gegevens zijn nog verder verfijnd en dekken totaal 137 landen af – 51 meer ten opzichte van de vorige versie.

Het acroniem CRESTA staat voor “Catastrophe Risk Evaluation and Standardizing Target Accumulation” en duidt een samenwerking aan tussen grote verzekeraars die een uniform ruimtelijk systeem hebben afgesproken voor betere uitwisseling van voor verzekeringsrelevante data. CRESTA zones zijn uitgegroeid tot de wereldwijde standaard en zijn nu uitgebreid herzien en uitgebreid door GfK Geomarketing.

Zo zijn de zones in Duitsland bijvoorbeeld van 2 positie postcode niveau verder verfijnd en nu tot op 5 positie postcode niveau uitgewerkt. Landen in Europa, die nog niet opgenomen waren en nu wel beschikbaar zijn, zijn bijvoorbeeld Albanië, Luxemburg en de Tsjechische Republiek.  Bij andere continenten zijn bijvoorbeeld Brazilië en Thailand aan de dataset toegevoegd.

Gebruikers kunnen de CRESTA zones als digitale kaarten van Addwhere betrekken en direct aan hun systemen toevoegen. Dit maakt het mogelijk om verschillende analyses te kunnen doen die verder gaan dan visualisatie; bijvoorbeeld het uitvoeren van zoek opdrachten naar geografische relaties tussen verschillende wijken en buurten; data aggregatie; het modelleren op specifieke risico scenario’s; maar ook de productie van zeer gedetailleerde geo-analyses en -rapportages.

 

MapInfo Data Catalogue: one world – one data source

Wereldwijde geografische data nu eenvoudig te selecteren en te bestellen

MapInfo Data, de data catalogus van Pitney Bowes Software is nu beschikbaar. Vanuit één enkele bron kunt u nu beschikking krijgen over meer dan 350 datasets van over de hele wereld. Meer data levert meer inzicht waar Addwhere u bij kan helpen.
De datasets bestrijken 240 gebieden wereldwijd; ze zijn uitermate gedetailleerd en actueel en helpen u een beter inzicht te krijgen in klantprofielen en marktsegmenten, het managen van risico’s en in volle overtuiging de goede beslissingen te kunnen nemen.

Klik HIER voor een directe link naar de online versie van de MapInfo Data Catalogue.
Een desktop versie is op aanvraag verkrijgbaar; we sturen u hem graag toe.
Bel 0345-610464 of mail uw aanvraag naar: informatie@addwhere.nl

mapinfo

 

Ontdek de kracht van locatie voor uw organisatie in unieke workshop

“Location Awareness & Solution Discovery”

De wereld verandert snel. Consumenten uitgaven blijven achter. Verdienmodellen staan onder druk en over consumenten wordt een overload aan informatie uit een willekeur van media uitgestort. Elke producent en aanbieder van producten tracht de aandacht van de consument te winnen, zo direct mogelijk met haar te communiceren en voor zijn producten te interesseren. Social, Local en Mobile zijn hier kernbegrippen net als BIG DATA, Branding, Business Analytics en Innovatie.

Innovatie is gericht op het opheffen van de beperkingen die tijd en ruimte ons opleggen. Location Intelligence helpt innoveren.

Addwhere is ervan overtuigd dat ons Location Intelligence perspectief vernieuwende inzichten oplevert in een aantal van uw meest uitgesproken uitdagingen. Toepassing van deze inzichten zullen er mede voor zorgen dat u een beter inzicht krijgt in wie uw werkelijke klanten zijn, waar zij verblijven èn, hoe, waar en wanneer u ze het beste kunt benaderen.

OMSCHRIJVING WORKSHOP “LOCATION AWARENESS & SOLUTION DISCOVERY”

DOEL
Meer weten over de Locatie component in uw business en hoe deze uw business kan verbeteren
DOELGROEP
Senior Sales & Marketing Professionals in Retail, FMCG, Pharma en/of Telecommunicatie
VOORKENNIS
Geen voorkennis nodig
AGENDA
Identificatie van de uitdaging(en) van de deelnemers
Prioritering van de uitdaging(en)
Location Awareness bij de gekozen uitdaging(en)
Solution Validation bij de gekozen uitdaging(en)
LEERDOELEN
Stimulans en inspiratie voor alle betrokkenen
Komen tot een grotere mate van Location Awareness
Vaststellen van de business processen die verbeterd kunnen worden met location based oplossingen
DUUR
Voorafgaand, 30 minuten voorbereiding, 4 uur op de dag zelf
KOSTEN
€ 750 excl. BTW, incl. materiaal & lunch
LOCATIE
www.bartmanzboot.nl Loenen a/d Vecht
DATUM
woensdag 5 maart of 9 april 2014, 8.30 uur
donderdag 6 maart of 10 april 2014, 12.30 uur
GROEPSGROOTTE
4 tot 8 personen

 

Aanbieding deelname Workshop tot 31 maart 2014: € 700,- *

* Met een trainingsvoucher ter waarde van € 250,- voor een vervolgtraining of workshop. Uw totale voordeel: € 300,- !

Inschrijven

Bel +31345610464 of mail naar training@addwhere.com voor een inschrijfformulier.

 

 

Polio vaccinatie USE CASE: eHealth Africa (funded by Bill Gates Foundation)

Addwhere helpt bij voorbereidingsfase om polio te bestrijden in Nigeria

 

De Amerikaanse organisatie eHealth Africa, gesteund door de Bill Gates Foundation, zet zich in voor de bestrijding van polio in Afrika. Dit is met name op het platteland een enorme uitdaging. Om in de voorbereidingsfase op het vaccinatieproject niets over het hoofd te zien is de hulp van Addwhere ingeroepen. Een consultant van Team Addwhere is op het kantoor van eHealth Africa in Kano (Nigeria) en op afstand vanuit Nederland betrokken bij de goede voorbereiding op het project. Met behulp van hoge resolutie satellietbeelden wordt een inschatting gemaakt van het aantal uit te voeren vaccinaties tegen polio en de planning die hierbij komt kijken om het gebied te bevrijden van deze ziekte.

Voor meer informatie over eHealth Afria en hun strijd tegen polio: www.ehealthafrica.org